Min Kung



Här uppe ser du min kungliga Putte. Så vacker han är :') Underbara fjädrar super fina färger och den röda lilla kindfläcken ^^

Jaja strunt samma :P

Vaknade imorse av den jobbiga väckarklockan som har ett så irriterande ljud en väckarklocka kan ha >.< Sprang upp, stängde av den, fixade mig och gick till skolan, det var väl sådär, skolan är ju inte det roligaste i mitt liv men jag ska försöka tänka posetivt. Matten gick super, gjorde många tal och lärde mig 2 nya saker ;) SUPERbra ju :D

Sen hade vi hmmm.........JUSTE hemkunskap efter matten (tror jag) ^^  Vi skulle bilda en grupp med 2 i varje, sen skulle vi ta en receptbok och leta upp en fiskrätt en kättfärsrätt och en sopprätt, jag och *** letade ett tag men hitade ingen fiskrätt så jag kom på en liten rolig idé...Jag tyckte att en bild (i receptboken) på en risotto såg riktigt god ut, dock var den vegetarisk, så vi tog risotton, strök konserverad majs (i receptet) och la till stekt Lax :) Det kommer nog bli JÄTTE gott (tror jag i alla fall x]) Köttfärsrätten då... Där valde jag och *** Chili con carne. och sopprätten blev: Potatis och löksoppa :)

Ja! Vi ska laga rätterna sen (; *Host* Vi får väl se hur det kommer gå x] Nä nu ska jag inte va sån jag är faktiskt inte helt dålig i köket, jag kan ju faktiskt laga mat..........Ja okej jag skulle laga potatis och falukorv en gång vilket inte blev så lyckat XD Jag råkade sönderkoka potatisen och falukorven (stekt) blev en aning bränd *oops*

Men jag har ju faktiskt lagat Pasta med ädelostsås och kött en gång och det blev riktigt gott :D Fast jag fick lite hjälp av min syrra (som ska bli kock) och hon sa åt mig och smaka hela tiden så att jag inte hade i för mycket ädelost/eller för lite. Och jag var inte säker men hon sa, tycker du det behövs mer eller inte? Och jag visste ändå inte, jag var lite "orolig" att det inte skulle bli gott för jag lagade åt familjen den gången, men tillslut fick hon mig att säga vad JAG tyckte :) Tack för det syrran :)

Mindre om det och mer om denna dag, hade då hemkunskap sen var det lunch; Potatis, brunsås, och någon slags biff.
Jag åt potatis och sås, gillar inte skolans biff, den känns så vattning x] Och det är typ jag som är den ända som äter skolans potatis O.o eller jag ska nog säga gillar :P Efter lunchen hade vi Engelska det var lite småtråkigt, men jag och *** jobbade med ...hm... va ska man säga? Vi skrev om vad vi hade gjort på lovet på engelska och sen berättade jag om vad *** hade gjort på lovet och hon berättade vad jag hade gjort på lovet :) Det var en uppgift vi skulle göra alltså ^^

Sen var skolan slut och vi gick hem för dagen :) *Trött* Helt utmattad, nädå så farligt var det inte, denna dag var ganska kort och vi hade inte så mycket lektioner. Måndagar är värst då slutar vi 15:40 men vi brukar få gå hem liiite tidigare :) och fredagar är BÄST då slutar vi 11:30 ^^

Går i 8:an nu och har gjort det i ett halvår, blev ganska nöjd med betygen, men ska satsa högre nu till sommar :)


Ojj :O Värst va mycket jag har skrivit denna gången :D eller det kanske inte är mycket för er men med tanke på hur liiiiite jag brukar skriva så var det mycket ^^



Hejdå :D

Kommentarer
Postat av: Lisa

Häftig blogg, gillar färgerna :D:D

2009-01-14 @ 18:34:17
URL: http://liszy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0