Dag 2 - Mitt första husdjur

Mitt eller rättare sagt mina första husdjur var en gäng med myror.

Jag och min familj har en stuga i skogen och en dag när jag och mina systrar var små, vad kan vi ha varit? jag kanske var 6,7,8, 9? Jag minns verkligen inte, kan ha varit yngre. Men iaf när vi var små så bestämde vi oss för att vi ville ha ett husdjur så då tog vi en plastlåda som man kunde se igenom, typ glaslåda fast plast. Sen när vi åkte till stugan lyfte vi på en sten där det fanns ett myrbo, där fyllde vi lådan med myror, sand och ägg och sånt och stängde sedan lådan. Vi gjorde såklart hål i taket på den.

När vi väl skulle åka hem igen så följde myrorna med oss. Min största syster gömde dem under sin säng om jag inte minns helt fel.

Vi gav dem ett smultron att äta på men det började mögla för dem åt inte tillräkligt snabbt. Myrorna gjorde små gångar i lådan och det var jättehäftigt att titta på!

Våra föräldrar visste såklart inget om vår lilla hemlighet! ^^

Efter ett tag så blev vi tvungna att släppa ut dem, sagt och gjort.

Tror dem fick det bättre efter det!


Så ja, det var våra första husdjur! Man kunde inte klappa dem, men dem var väldigt roliga att se på. Se ett nätverk av gångar byggas upp av så små varelser!


Kommentarer
Postat av: Annika

WHAT?????!!!!

2010-12-06 @ 21:38:29
URL: http://keanmamo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0