3 blivande familjemedlemmar.

hej kära läsare! Nu har jag m. familj varit på kattfotens katthem och kikat på kattungar, och vi kom dit för att bestämma oss för 2 kissemissar men det slutade med 3 ^^, vi blev störtkära i dem allihopa och alla är svartvita, jag vet att det kan verka "tråkigt" med att alla har samma färger, MEN dem är olika t.ex. en långhårig kissemiss var nästan helt svart men med vitt under hakan m.m. medans två av dem var mer vita än svarta och alla var übergulliga. kattungarna är tingade och stannar på kattfoten i minst 2 veckor till då två av dem ska veterinär besiktigas och även bli mer tama först. Chess (den långhåriga) är älst och är redan super go och tam, men dem andra två (som kommer ifrån samma kull) är lite skygga och fräsiga än, dem hittades vid ett "Maxi" och deras föräldrar var även vildkatter. Kattfoten har fågat in kullen och tagit hand om dem i 1 ½ vecka och dem har gjort framsteg och går på "pottan". Super söta och så himla kär :') vi har fritt fram att besöka dem när vi vill och även kontakta dem som jobbar på kattfoten och se hur dem mår och om dem gör framsteg. Då jag och so. redan är vana vid att hantera "vilda" katter så hade det inte varit något problem att "tama upp dem". men det var det här med veterinär som hindrade oss att ta hem dem.

Till det lite ironiska då då, vi hade tre saker som vi "inte ville ha" dem tre sakerna var:
¤ Inga hanar
¤ Inga långhåriga
¤ Inga svart/vita

men det blev helt tvärt om, ALLA blev svart/vita, minst 1 blev hane (på vet. bes. kommer dem avgöra kön) och en var långhårig. Lite ironiskt ändå x]

men som jag har sagt nästan hela tiden så blir allt annorlunda när man ser kattungarna live än på bild. Visst?!

Nu till en annan sak...
som ni vet har jag varit lite oaktiv på bloggen den senaste tiden och har bara slängt iväg 1 eller två blogginlägg per vecka om ens det, men nu kommer jag inte kunnna skriva på ett tag igen då jag och mamma åker till oslo med en sån här minikryssning från danmark till oslo. så vi åker buss ner till helsingborg typ och sen tar vi en annan buss därifrån till danmark och där kliver vi på båten, resan kommer ta 3 dagar, så på morgonen efter en natt på båtenär vi framme i oslo och i oslo är vi under dagen till kl. 16:00 har jag för mig och det är då man kan kliva på båten sen åker vi tillbaka till danmark och kommer fram på morgonen/förmiddagen och sen så åker vi till sverige igen :) och vi åker då iväg imorgon så när vi kommer hem igen har jag en massa bilder och saker att berätta om :)

kraaaaaaaaaaaaaam fotoiblodet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0