2 veckor har gått sen sist

Nu har det gått ca. 2 veckor sen jag skrev ett "normalt" inlägg och det är p.g.a. att jag har varit utomlands och firat jul hos släkten så nu kommer ett låååångt inlägg ist för flera små!

*Host host*


Först och främst skall jag berätta om Teneriffa resan som varade i 1 vecka. 

Det ni ser på bilden ovan är då mitt lilla handbagage som skulle räcka i 5-6 timmar x 2.


Vi både på Hilton hotell natten till dagen vi skulle åka, så vi hade riktigt nära till flygplatsen. Vi hade en "fin" utsikt över flygbanan och vi bodde på 10:de våningen.


Ser inte så högt ut ut här men live var det ganska läskigt att kolla ner från 10:de våningen.


Sen blev vi hungriga så vi gick ner till hotellets restaurang och åt lite. Resans första skål!


Detta åt jag, jag älskar både hiltons och hard rock cafés hamburgare så det blir oftast det jag äter på hilton när vi är där.


Till efterrätt blev det olika sortes glassar den längst till vänster var svartvinbär sen var det en utsökt blåbärsglass den oranga glassen var fruktansvärd helt enkelt och vi kunde inte lista ut vad det var för smak, vi frågade servitrisen men hon visste inte heller. Och den vita är vanilj (svårt gissat NOT) Och så är det lite kaksmul strött över glassarna.


Bort från marken och upp i luften. Detta var flygplansmaten på vägen Till Teneriffa. (Efter att jag har förstört ordningen) Vi satt i comfort class och fick då omelett med svamp det var absolut inte något jag gillar, varken omelett eller svamp så jag fick äta bröd och frukt. När jag öppnade yoghurtsförpackningen så sprutade allt på mig så då blev jag arg på den och ville inte ha ;)


Jag satt då vid fönstret och fick se den vackra utsikten. Ja, fast detta var ju inte den allra finaste av utsikter från flyg då men fint var det :)


Bilden ovan och följande bilder är från lägenheten vi bodde i (Marylanza)












Som ni ser så var det inte superkul väder när vi kom och även några andra dagar men men det var iaf sol varje dag, bara inte hela ;) Polen ovan är en av de två stora polerna denna är dock den mindre men det var vid denna vi solade och i denna vi badade eftersom att vi hade lägenheten precis där jag fotar. Har alltså bara tagit något steg utanför "bak"dörren så vi hade ett perfekt läge :)


På onsdagen åkte vi på en liten utflykt till Los Gigantes, isch vad läskigt det var att åka buss i de branta bergen. Bilderna kommer inte ge någon rättvisa alls man måste uppleva det själv men men... (PS: På bilden ovan har vi inte hunnit långt upp men när vi var längst upp så befann vi oss Ca. 1090 meter över havet.


På platsen ovan befinner vi oss ganska högt upp men här var det som en "plattform" och längst där borta är det ganska brant rakt ner.


Detta var 900 meter upp om jag minns rätt och det var ganska obehagligt att stå vid kanten och fota ner, mkt värre i verkligheten än på bilden ;) Man ville nästan lägga sig på marken så läskigt var det.


Det finns 13 kanarieöar och nummer 13 är ju ett olyckstal och därför kallar man "ön" ovan för den 14:de kanarieön.


När vi hade varit uppe i bergen åkte vi ner igen för att bl.a. kolla in världens äldsta Drakblodsträd. Det finns massor med olika berättelser om just detta träd.


Efter att ha sett drakblodsträdet åkte vi vidare till Garachico. Garachico är en stad som är byggd över en lavabegravd stad. Det ni ser på bilden ovan är lava bassänger, men just denna dag var det röd flagg p.g.a. de stora vågorna och det vore livsfarligt att bada i dessa bassänger i de vågor som var den dagen. Det var även i Garachico som vi åt lunch.


När vi var klara med Garachico var det dags att bege oss uoo i bergen igen, denna gång till den helt otroliga Mascadalen. Och som jag sa i början ger bilderna ingen rättvisa mam måste uppleva det själv.




Det var LITE bilder från Mascadalen. Och det var grönare live än på bilderna, bara så att ni vet. Detta var något alla borde uppleva!


Det fanns fullt med ödlor i Mascadalen. Och då menar jag det verkligen!

Så allihopa nu är del 1 av resan gjord, del 2 gör jag snart :)

Hare gott sålänge!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hej

Allt bra med dig idag?^^ :)

2009-12-31 @ 19:06:57
URL: http://hallgreen.blogg.se/
Postat av: Madicken

Idag är det NYÅR!

Vad kommer du hitta på för skoj då? :*

Du får ha en superbra dag :)

Kram / Madicken

http://conler.blogg.se

2009-12-31 @ 19:25:01
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Härligt! jag mår bra. :9

vilken är din favorit glass? ^^



GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 20:03:15
URL: http://hallgreen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fina bilder! Trevligt med utlandsresa:)

2010-01-01 @ 14:13:08
URL: http://matildaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0