Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren ang. tandlagning jag har varit nervös sen jag fick reda på mitt lilla hål det vill säga att jag har varit nervös i 5 veckor (Ca.) det har känts riktigt kasst ochden senaste veckan har jag knappt vetat vart jag skulle ta vägen, kan knappast säga att jag har varit så "närvarande" dem senaste 3 dagarna, men nu är det äntligen över. Det tar 20-30 min. i vanliga fall att laga ett hål men jag har ju en tandläkarskräck så att säga, både det och inför tandregleringar är jag alltid nervös, det är det med att någon pillar i min mun som jag hatar så mycket. Det är inte så farligt när dem petar långt fram i munnen men när det börjar komma långt bak mot svalget och i gommen, det är då det blir obehagligt. Det tog ca. 40 min. för mig och min tandläkare är jättebra. Skulle aldrig kunna byta. Han är förstående och lyssnar på en, och när jag protesterade lite med ynliga gnäll så började han borra 3 sek. i taget. Och sen fick jag "vila" en liten stund osv. och då gick det jätte bra trots att det ilade "jätte" mkt, trots bedövning. Det är så skönt att det är över och nu kan jag äntligen länkta efter en skön semester på Teneriffa på söndag! Bedövningen håller på att lägga sig och sen ska jag ta och äta lite. Föresten, jag har nog inte nämnt resan här i bloggen? Eller?! FY PÅ MIG! Jag sis (mellanstora) och mamma är iaf borta i 1 vecka sen kommer vi hem och far sedan vidare uppåt för att fira jul med släkten! Kommer därför vara dålig uppdatering men har jag tid och lust så slänger jag iväg ett inlägg på Teneriffa också men jag kommer ägna all tid åt att sola och bada OCH ATT FOTA! Självklart har jag med mig kameran! Daaah liksom! Haha tar dock upp nästan all plats i handbagaget. Hehe.

I handbagaget har jag:

¤ Mattebok
¤ Boken "Ondskan"
¤ Boken "Var är min dotter"
¤ Desinfektionsservetter
¤ Pennor
¤ Systemkameran m. filter m.m.
¤ Skrivblock
¤ Godis
¤ Fototidning

Ja det är väl det hehe...ska ha jätte roligt i 6 timmar på flyget med de sakerna *Ironisk*

I resväskan har jag fullt med kläder, badkläder och i halva resväskan har jag mina "dykgrejer" alltså cyklop, snorkel, simfötter, skor till simfötter och dykartröja (typ) Dock kommer det inte vara lika varmt där som det är på grekland de gånger vi åker dit så jag kommer kanske inte vara så mycket i havet men jag kommer helt klart plocka en himla massa snäckor. Låter kanske töntigt men teneriffa är värsta snäckparadiset, det finns jättemånga häftiga, röda, skruvar, "hattar", svarta, kritvitaja allt ni vet sånna som man kan köpa i souvenirbutiker på olika ställen, som jag nästan alltid har trott är fejk. Så tyck vad ni vill men jag tänker iaf plocka snäckor. OCH FOTA! Hihi.

Detta kanske blir det sista inlägget på en eller två veckor det får jag se lite, så jag säger väl GOD JUL! Ha det så gott allihopa! Så skrives vi snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0