DJURPLÅGARE I HÖGSTA GRAD!

Det är så fruktansvärt idag när jag och mina familj var på väg hem från vår stuga efter att ha klippt gräsmattan m.m. så såg vi en bur ligga brevid vägen i det ganska höga gräset. Jag klev ur bilen och kikade. Och det var hemskt jag fick en stor klump i magen och det kändes som att jag skulle spy ett tag sen brast jag i gråt det var någon idiot som hade slängt/lagt buren där MED DJUR I! Hur *** kan man i huvudtaget göra något sådant? Ursäkta att jag är sådan här men när det handlar om djurplågeri har sista droppen runnit över bägaren alltså! Det var 2 råttor (tamråttor) tyvär var ena redan död men det var väl bara bra så att den slapp lida mer men den andra levde (konstigt nog) I denna hetta utan mat och utan vatten stackars djur... SERIÖST ALLTSÅ HUR KAN MAN GÖRA NÅGOT SÅNT MOT HELT HJÄLPLÖSA SMÅ DJUR? Man kan ju inte vara frisk i huvudet om man gör nått sånt....


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH JAG VILL BARA SKRIKA! Hoppas den som gjorde det såg detta inlägg och får sig en rejäl tankeställare!

PS: För er som undrar vad som hände med tamråttorna så ska jag berätta vad jag vet, vi åkte till närmaste hus vid buren och pratade med dem som bodde där, och dem skulle ta hand om det, jag hoppas verkligen att dem gör det också.... Jag menar polisen kunde man ju ha ringt alltså det där numret 114 14 men frågan är om polisen skulle rycka ut för det "lilla". Hoppas någon iaf gör slut på råtta nr. 2's lidande :'( *Snyft*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0