Närpolis

Nu har jag läst igenom nästan hela polisens hemsida om t.ex. ansökningsgrejs, krav för att bli polis, har även läst om olika sorters poliser och en himla massa mer, först tänkte men gud vad mycket det är man ska kunna alla krav och allt och fick en liten känsla på att jag redan nu skulle ge upp O.o men så lätt slipper jag inte undan inte! Jag vill fortfarande bli polis trots att det tar flera års utbildning kollade även igenom deras statistik och t.ex. ett år var det lite över 7000 sökande men endast 300 blev antagna eller vad det heter och nått år var det 7000 sökande men 800 antagnaså det varierar mycket men liksom dem 6200 andra får börja om eller ge upp stackare :/ Så chansen är liten men aa... det har ju stor betydelse om hur mycket man tränar upp sig m.m. Jo och sedan till rubriken av detta inläss det är Närpolis jag vill bli det menas med att: Närpoliser finns över hela landet och är de poliser de flesta av oss kommer i kontakt med. De patrullerar på stan och arbetar på polisstationer och poliskontor. Ungefär hälften av alla poliser i Sverige arbetar som närpoliser. (Text med fet stil kommer direkt härifrån, polisens hemsida)

God natt allihopa :) nu loggar jag ut (men ska inte sova ännu såklart^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0