Fotohumör

Jag har lust att fota lite i naturen men det finns ett problem......det regnar... Usch jag hatar verkligen regn fast det kan ju bli fina bilder av regn också även efter att att det har regnat, dagg eller va det heter  på blommor och blad, regnpölar och kanske om man har tur en stor vacker regnbåge? om man tänker efter finns det otroligt många fina saker med tråkiga saker. regn som man i vanliga fall kanske riktigt hatar kan bli dem vackraste bilderna. Jag kollade runt lite på nätet efter kända fotografers hemsidor. Det var en som hade varit på ett psykhus och det var en gubbe som var halvt fastspänd i sån där grej i sängen så dem inte kan röra sig, han satt fast vid magen och han slog och dunkade mot en stor vit/grå vägg. Fotografen hade fotograferat det så att man såg att det var en ett rörligt "föremål" du vet sådär så att det blir suddigt där personen/föremålet har röt sig. Fotografen hade även gjort bilden svart/vit och det blev otroligt "häftigt" man rös till lite, och det är ju ingen "glad" bild men det var häftig. Tråkiga saker kan bli väldigt fint. Och roliga saker också såklart. Visst är det fantastiskt hur mycket man kan skapa med en bra kamera och en bra fotograf?! Det tycker jag iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0