Äkta VS Falsk

Man tro att man kan lita på sin bästa vän... men så är det inte alltid, sin bästa vän kanske för det första är sin enda vän? Man berättar allt för personen och gör allt med den. Man sviker inte varann... En gång hade jag sanna vänner men sen helt plötsligt tog drömmen slut och allt förändrades, 2 personer som jag trodde var mina vänner svek mig gjorde mig till åtlöje och fick dem flesta att hata mig för den jag inte var. Tiden stod still och jag trodde att jag aldrig skulle vakna upp från mardrömmen. Klassen splittrades och kluddades ihop med andra. Då trodde jag att jag hade fått en vän igen. Hon sa något jag trodde på. Hon sa "äkta vänner sviker inte varandra när en gammal vän kommer tillbaka" vi umgicks väldigt mycket den tiden men plötsligt tog den drömmen också slut. Hennes gamla vän återvände och återigen fick jag stå i bakgrunden..  Det gick ett tag och dem som svek mig i 6:an kom tillbaka. Tiden flydde och mina dåvarande "vänner" svek mig ännu en gång. Denna gången mer... jag fortsatte gå för mig själv. En dag kom en ny tjej till skolan jag var först skeptisk men det visade sig först att hon var en god vän, vi blev snabbt vänner och vi umgicks mycket i skolan. Men ännu en gång blev jag sviken. jag var en såkallad "förbättra mitt rykte på denna skola vän" jag trodde verkligen att denna gång skulle jag kanske få en äkta vän, men när hon fick andra vänner hamnade jag återigen i bakgrunden. Jag kan verkligen inte säga att jag har någon äkta vän, som jag kan lita på, som inte överger mig, som inte sviker... Men det jag vet att jag har är en äkta familj som stödjer mig som hjälper mig i alla situationer. Just nu har jag en vän som jag inte kan lita helt på men jag vet att hon inte kommer göra illa mig i hjärtat. Vi har bråkat, det har vi, men dagen efter är vi vänner igen. Det är bra, visst?

Tro inte att jag sitter här och tycker synd om mig själv...

Jag vet att det finns flera tusen människor i Sverige som mår dåligt av olika skäl och inte ens har en familj som bryr sig. Jag hoppas att om du är en sådan person som sviker och utnyttjar andra slutar direkt. Tro inte att folk mår bra av det ni gör dem.

De flesta som mobbar, utnyttjar och sviker mår inte bra själva, och gör därför detta mot andra, jag har insett detta själv och tar inte åt mig lika mycket nu och slagen mot mitt hjärta gör inte lika ont längre. Jag får sår i hjärtat men mina plåster är min familj och släkt. Dem plåstrena är dem starkaste i Världen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Älskar dig syrran!

Ville prata mer med dig idag när du kom med moppe, men var tvungen att jobba!

Finns här för både dig och vår andra syrra<3

2009-05-15 @ 18:35:59
URL: http://linedancelisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Finns här :) <3

2009-05-17 @ 19:29:14
URL: http://ida900.blogg.se/
Postat av: Mamman

Skruttan då.... kramar om i massor



Och duu.... du är en attans stark tjej!

2009-05-17 @ 20:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0