En regel!

Nu blir jag snart ordentligt sur! Jag skulle ut och fotografera idag, på ett fint ställe nära fågelstället jag och M brukar åka till, så där åkte jag lungt och fridfullt på huvudleden i mitten av körfältet, för plötsligt ett tut från bilisten bakom,efter ett kort tag kör han om och då ser jag att han kör närmare och närmare moppen (försökte antagligen preja mig) och åker sedan iväg surt, kort därefter hör jag ytterligare en som tutar dem kör om och skriker "KÖR PÅ SIDAN AV VÄGEN >:@" och så kör dem också iväg sen kommer ytterligare 3 bilister och kör om med en varsin tut åt mig, jag svänger då in mot det stället jag ska och lämnar huvudleden, stannar till och ringer upp mamma, jag var halvt förskräckt och allt, på vägen hem kör jag på cykelbanan (med anpassad fart) jag totalvägrar att köra på den vägen igen! Nu till detta inläggets anledning....

Vi moppedister ska och får köra på mitten av det körfält man är på, det är för att:

¤ Inte bli prejad
¤ Bilister bakom och framför ska se en tydligare

SÅ VARFÖR FATTAR INTE BILISTERNA DET?

Ärlig talat får jag lust att skrika av ilska! Här är en smart/bra idé, när man ska ta körkort för bil så SKA det stå om hur moppedister m.m. får och ska köra så att det inte blir några missförstånd för att folk tutar (i det här fallet) på mig och skriker genom fönstrenna att jag gör fel bla bla bla när det i själva verket är DEM!

Om du är bilist och inte visste detta innan, respektera att vi kör i mitten av vårt körfält, vi SKA göra det! Det är NI som gör fel i att tuta och skrika! Och bara så att ni vet, nästa gång någon gör så ska jag allt skriva ner ert reg.nr. kommer hedanefter ha en lapp och en penna i facket framför mig....

Usch så less på att ni får mig/oss att tro att vi alltid gör fel när det är NI!

"Tack" och hejdå! >.< GRRR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0