Svininfluensan


Foto

Alltså jag kan verkligen inte sluta tänka på det här med svininfluensan :/ Jag har den där oron i magen hela tiden just nu. M sa att det är större risk att ett flygplan krashar på skolan än att jag eller familjen i huvud taget drabbas av pandemin. Men trots det har jag fortfarande kvar oron. Jag har ett antal frågor ang. influensan som jag gärna skulle vilja få svar på men som kanske inte ens har visats på nätet :/ Tydligen finns det en frågegrej 020-20 20 00 men det kostar säkert. Några av frågorna:

Finns det läkemedel?
Börjar spridningen minska?
Hur länge kommer den pågå?
Kommer det vara som i förr i tiden då det var råttpest som härjade?
Kommer pandemin någonsin ta slut?
Kommer vi klara detta?
Kommer jag klara detta?

Som sagt var, jag har många obesvarade frågor och dessa är inte alla!

Orolig mage pga. pandemin? Läs detta! Kanske lugnar en aning :/

Det står där att Mexico lyckats tygla pandemin en aning, men resten av jordklotet? Och sen en sak om att det riktiga provet kommer mot vinter då det är influensasäsång. Vadå? Kommer den komma tillbaka om det går över tills dess?

Mamma sa att detta mest kommer drabba dem som har dåligt imunförsvar typ unga och gamla men visst så kanske det är men, liksom, det kan ju inte bara vara dem :/

Skåne har köpt in flera tiotusen munskyddsgrejer till arbetare, kanske jag också ska göra det om det blir värre? Det får vi väl se, det är ju inte särskillt snyggt men vem bryr sig? VEM vill dö liksom?

Nåväl nu ska jag inte sitta här och deppa ihop helt, ska se om jag kan titta på lite nyheter och hålla tummarna på en förbättring :/

vill ni veta en sak? Det känns skönt att skriva ner allt såhär, även fast ingen läser så har man skrivit ner sina tankar, mina tankar känns inte lika tunga längre. Ska fortsätta skriva vissa ointressanta inlägg såhär, det känns ju bra :)

Ha det bra och Carpe Diem extra nu när detta pågår...



PS: Ist för att göra en blogg med enormt mkt inlägg om denna pandemi kommer jag ist uppdatera här, så håll koll så ser du om jag uppdaterat skriver nya saker nedan:


Nyheter
_____
4/5-09

Symptom
Influensaliknande symptom, bl a feber, torrhosta, halssmärtor, kroppsvärk, huvudvärk, frossa, extrem trötthet, illamående, kräkningar, diarre´, dålig aptit. Typiskt 24-48 timmar efter smitta.
Andningssvårigheter kan tyda en sekundär lunginflammation (antibiotika!).

Källa
_____
4/5-09

Efter att ha läst ett antal inlägg och så, så känns det redan mkt bättre visst har man oro i magen men när jag skrev det första ordet i detta inlägg så (om man räknar från 1-5) låg oron på 5 typ, nu ligger den på typ 2 typ x]

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är också väldigt orolig. Men det är

inget som jag ofta går och tänker på. Eftersom de flesta som blivit smittade har varit/är i Mexico.



Och ja, jag läser :)

2009-05-06 @ 18:11:33
URL: http://ida900.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tror inte att vi alls behöver ta och oroa oss för svininfluensan. Jag oroar mig inte alls i alla fall. Även om det har snackats mycket om det på tv och skrivits om det i tidningarna så kan det vara så pass uppförstorat så att folk blir så uppskrämda av det. Kommer du ihåg när det var snack om chips att det var farligt? Helt plötsligt så försvann hysterin. Jag gämför inte svininfluensan med chips men tror du att det kan vara uppskruvat så kan du nog säkerligen vara lugn!



Förresten skulle du kunna skicka bilderna på mig och Jens? eller ska jag ge dig en skiva som du kan bränna på om det är för många?



Lova you! Puss och kram på dig sis:)

2009-05-07 @ 08:44:08
URL: http://linedancelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0