DAGENS FRÅGA/OR - Svininfluensan

Hallå allihopa! Dagens fråga/or lyder:

Har du vaccinerat dig mot den "nya" influensan H1N1 (Svininfluensan) ?
Kommer du göra det?
Om inte, varför?
Om du ska, varför?
Har du haft svininfluensan?
Är du rädd för den?
Jobbar du med ett riskfyllt jobb som ökar risken för att smittas?
Känner du någon som har smittats?

Svara gärna på dessa frågor, så får vi se resultatet. Själv har jag många frågor jag vill ha svar på och därför kommer jag och en vän gå till skolans skolsyster och prata med henne, jag vill inte lyssna på massmedia då alla säger olika och man ofta överdriver med saker. Förhoppningsvis kommer jag få svar på någon av mina undringar. Och förhoppningsvis så kommer jag kunna bestämma mig om jag ska vaccinera mig eller inte :/ Som ni kanske minns så var jag väldigt orolig över influensan när den precis hade kommit och jag var helt instängd i mig själv så att säga, jag tjatade på att jag ville vaccinera mig sen när vaccin kom, men nu, nu är jag riktigt osäker, p.g.a. kvicksilvret, alla biverkningar och allt. Jag vill inte ha kvicksilver i min kropp trots att det är en mycket liten del och jag är rädd för de värsta biverkningarna. Jag borde egentligen inte det eftersom att jag har tatt många andra sprutor sen jag var liten (sånna som alla tar) med endast lite ont i armen efteråt, så varför skulle jag bli sjuk av detta vaccin?

SKA JAG VACCINERA MIG?! ='|


Kommentarer
Postat av: lisa

Har du vaccinerat dig mot den "nya" influensan H1N1 (Svininfluensan) ? *Nej

Kommer du göra det? *Tror då inte det

Om inte, varför? *Är själv rädd av allt som har sagts. Dels av biverkningar, kvicksilver och hört att man kan bli steril (vet inte ens om det är sant heller).

Har du haft svininfluensan? *NEJ

Är du rädd för den? *Ja

Jobbar du med ett riskfyllt jobb som ökar risken för att smittas? *Ja, dels med barn, men var länge sedan nu och är hem till äldre och sjuka och lämnar hjälpmedel.

Känner du någon som har smittats?*Nej

2009-11-03 @ 21:19:18
URL: http://linedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0