Rasism

Nu ska jag vara lite seriös och ta upp ämnet Rasism. Jag respekterar verkligen inte rasistiska personer men jag respekterar absolut inte heller personer som är så överkänsliga att man tycker att man är rasist för att man tycker att det är fult med svarta byxor o.s.v.

Och varför är man rasist när man säger negerbollar men inte när man säger finska pinnar? Borde inte finländarna känna sig kränkta? Jo visst, vissa personer kanske känner så men dem ställer inte till med något ståhej för det.
Det står t.o.m. Negerbollar i kända receptböcker som t.ex. Sju sorters kakor.

Och främst vill jag nämna det här med vad ni med utländsk bakgrund kallar oss svenskar - svennej*vel. Då är väl ni lika rasistiska mot oss? Men icke då! Det är helt okej för er att springa runt o kalla oss svennar. Men är det OK för oss "svennar" att kalla er blattar? ÅÅÅH NEJ! Plötsligt blir man en rasist som snart har fått en smäll!

Jag har verkligen inget emot utländska personer. Det jag däremot är emot är överdriften och det att vi sk. "Svennar" bara är rasister men NI är det inte? Jo!

Självklart finns det svenskar som är rasistiska på riktigt! Men det är typ 1% av alla dem ni tycker är rasistiska! det vill säga att 99% av de som ni tycker är rasister är det INTE utan det handlar bara om överkänslighet...

Och som sagt, jag har verkligen INGET emot utländska personer, jag tycker verkligen det är jättekul och intressant att höra om allas historier och kulturer. Men japp... det här med rasism som inte är rasism börjar gå mig på nerverna.

Bara för att man har olika husfärger, religioner, vart man kommer ifrån o.s.v. betyder det inte att man måste bråka och kalla varandra saker. Varför inte bara vara sams? Det finns så himla många länder men alla finns på samma planet - jorden. Så vi kommer ifrån precis samma ställe allihopa!


[bild]

Någon som håller med? Vill höra ALLAS åsikter vare sig man råkar vara svensk eller utländsk! Så det så!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0