Skytte på förmiddagen!

Hejhopp! Som jag sa igår så skulle jag kanske inte uppdatera idag men så blev det inte! Här kommer ett litet inlägg iaf!

Jo som sagt, så var ju då jag och familjen i Värnamo på skyttegrejs idag. Man fick bl.a. testa på korthållsskytte (som jag dock redan har skjutit förut, på sk. äggaskjutning samt paketskjutning, kan berätta om det senare) isf, så då är det 65 (?) meters avstånd och man skjuter liggande. Inte så svårt tycker iaf jag. Hihi, samlade ihop 42 poäng så då fick jag en liten medalj ^^ happy!

Sedan så vart det 300 meters avstånd med ett 6.5 gevär (säger mig inte så mycket vad det är men iaf) där gällde det att verkligen ha hörselskydden på. Utan dem hade jag nog kommit hem döv! Man låg ner även här. Och det var MYCKET viktigt att man hade ändan på geväret mot axeln, har man det inte så kan man säkerligen bryta något ben! Det är en otolig kraft och jag kan ju säga det att det kändes i axeln efteråt^^ (geväret flyger ju bakåt när man skjuter vilket trycker till mot axeln). Även dem vuxna och stora skakade till rejält när dem avfyrade geväret så tänk då lilla mig, hehe.

Sist men inte minst så blev det luftgevärsskytte sittande på stol. Har skjutit med luftgevär förut både i vår stuga samt med M's morbror. Så det var inte heller något nytt. Men efter att ha skjutit med 6.5:an så...nej....alltså luftgeväret var riktigt mesigt jämfört med det alltså! Haha! Det enda som gjorde att man visste att man hade skjutit iväg skottet var det lilla "plinget" när skottet träffade tavlan. haha!

Har haft en jätterolig och trevlig dag! Det är verkligen kul med sådant här!

Haha, ifall ni undrar så gick jag upp kl. 07:00 imorse! På en LÖRDAG! Haha, det får man inte se mig göra ofta! Det borde nästan skrivas in i historian!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0