Det här med rasism

Jag är så trött på folk som tror att dem är nått och leker att dem är nått dem inte är! Det finns så himla många på skolan som låtsas vara nått de inte är vilket dessutom resulterar i sämre betyg, ryktesspridning, lögner och falskhet. Man kan aldrig vara säker på vem man kan lita på och inte. Man kan inte prata om vad som helst med de man tror man kan lita på.  Berättar man fel sak till fel person så kan det sluta med falska rykten. Gör man minsta lilla blick eller min mot någon paranoid persons håll blir det världens liv och säger man ordet utlänning, säger nej eller sluta till en vissa...invandrare...på skolan blir man kallad rasist. Nu hoppas jag verkligen inte att ni tycker jag är rasist bara för att jag sa utlänning/invandrare här i bloggen! Det är ju vad man skulle ha blivit kallad i skolan, men ni är säkerligen mer mogna än skolans 9:or!

Dessutom umgås jag nästan bara med utlänningar än svenskar. Jag är själv helt svensk och jag har absolut inget emot invandrare, varför blir man då kallad rasist?

Och nu när vi ändå är inne i det här med rasism. Varför är det så att utlänningar "får" kalla varandra för blattar och de "får" även kalla svenskar för svennar men varför är det så att en svensk blir kallad rasist om hon/han säger blatte? Det kanske är något alla borde tänka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0