Sångprov i skolan

Tjena. Fy vad skönt det är med lov!
Började tänka lite på det här med sångprovet vi ska ha i skolan. Alltså en och en ska gå in i ett rum med musikläraren och sjunga en bit av en låt. Därav namnet Sångprov. Jag funderade lite på att inte göra det då jag frågade vår musiklärare om man kunde sänkas i musikbetyget om man inte sjöng om man fortsatte med resten som innan. Då sa hon nej. Visst kan man väl säkert höjas men jag har VG i musik nu och jag kommer nog aldrig kunna få MVG i musik. SÅ varför ska jag göra det?

Dock nu idag har jag börjat tänka åt ett annat håll. Kanske ska jag göra det iaf. Jag menar när jag är helt seriös och så, så kan jag iaf få till tonerna. Jag har iaf inte en så kass röst att jag kommer sänkas i musik. I think.

Om jag nu ska sjunga så kommer jag nog att sjunga detta stycke ur A drop in the ocean med Rob Pope.
Dels för att jag älskar den låten och dels för att den är gaanska lätt att sjunga.

A drop in the ocean,
A change in the weather,
I was praying that you and me might end up together.
It's like wishing for rain as I stand in the desert,
But I'm holding you closer than most,
'Cause you are my heaven.

Men problemet är att när jag blir nervös (vilket jag alltid har blivit inför sångrpoven förut, har haft sådant sångprov två gånger innan) så glömmer jag texten och rösten blir alldeles darrig.
Jag menar herregud alltså! Både gångerna förut har jag sjungit blinka lilla stjärna och sist jag gjorde det glömde jag texten! PÅ BLINKA LILLA STJÄRNA! Vad är sannolikheten med det liksom?!

Jaja jag får väl göra mitt bästa. Bättre än sitt bästa kan man ju inte göra?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0