00:00 NYÅR

Ja som alla vet (konstigt vore annars) så var det nyår i natt. Det blev god mat och lite tävlingar. Men tyvär måste jag meddela att jag faktiskt inte har en enda bild att bjuda på. Fy mig! Och vid tolvslaget var det fullt med folk som stod ute i villaområdet och avfyrade fyrverkerier som galningar. Det var en raket som träffade vårt tak så mamma, jag och sis, gick till baksidan för att kolla. Sedan kom ett fyrverkeri ett litet tag efter flygande längs gatan. Usch!

Vi skålade för det nya året och det som hade gått. Och sedan plötsligt kommer en raket flygandes in på vår gräsmatta där vi står allihopa och bara 4-5 meter ifrån mig smälls den (eller vad man kan säga) och det var ingen liten en. Och innan den smällde hade ytterligare en sprängts på vår gräsmatta. Sedan gick jag inomhus där man åtminstånne var trygg. Och det dumma är ju att man får INTE avfyra fyrverkerier i tätbebyggtområde, men vem lyder? Ingen. Och dem har ju ingen kontroll på fyrverkerierna heller. FY!

Totalt var det 7 raketer som small på marken och flög åt alla håll under tiden som jag var ute sen var det säkerligen ännu fler.

Det tycker jag är "lite" dåligt.

Jaja GOTT NYTT PÅ ER! :)

PS: Sorry om inlägget blev lite konstigt formulerat eller hur man nu säger.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hehe okej.. :) allt bra med dig idag?^^

2010-01-01 @ 17:35:57
URL: http://hallgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0