Ondskan

Igårkväll spelades filmen Ondskan på tv 4 plus. Och den är ganska obehaglig i vissa scener men det är klart en av de bästa filmer jag har sätt. Jag har även läst boken och det som är det dåliga med filmen är att vissa scener man tycker är viktiga i handlingen som står i boken inte finns med i filmen och att dem har gjort om handlingen på vissa ställen så det går till på ett helt annat sätt än i boken. Men det var riktigt bra ändå.

  • Andreas Wilson - Erik Ponti
  • Henrik Lundström - Pierre Tanguy
  • Gustaf Skarsgård - Otto Silverhielm
  • Linda Zilliacus - Marja
  • Jesper Salén - Dalén
  • Filip Berg - Carl-Johan
  • Peter Eggers - von Rosen
  • Sanna Mari Patjas - Stina
  • Johan Rabaeus - Eriks styvfar
  • Marie Richardson - fru Ponti, Eriks mor
  • Magnus Roosmann - Tosse Berg, gymnastiklärare
  • Ulf Friberg - Tranströmer, lärare
  • Lennart Hjulström - rektor Lindblad på Stjärnsberg
  • Mats Bergman - Melander, historielärare
  • Kjell Bergqvist - advokat Ekengren
  • Fredrik af Trampe - von Schenken
  • Petter Darin - von Seth
    (text från wikipedia.se)

    Jag rekomenderar alla att se den. Däremot tycker jag att åldersgränsen är för låg.

    Det finns flera statister man känner igen från andra ställer som bl.a.
  • Christian Hollbrink som spelar Håkon i SVT's dramaserie Andra Avenyn
  • Danny Saucedo som var en deltagare i Idol 2006
  • ´
    Danny i ondskan (Foto från filmen ihopklippt av Therese Hansson (?)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0