Teneriffa -09 DEL 2

Nu fortsätter jag med mitt superlånga Teneriffainlägg. Leta längre ner för att se del 1.


Det var på detta hotell vi bodde, Marylanza. Det var ett riktigt fint och rent hotell och dit kommer jag gärna igen!


Som ni ser så hade vi gott om plats i vår safetybox. Min systemkamera följde ju naturligtvis med på resan!


Detta är ett av mååånga bananodlingar i bananernas rike, Teneriffa! Nästan vart man än åker på ön så kommer man alltid hitta bananodlingar. Och när man är i bananernas rike då måste man naturligtvis smaka dessa bananer de är mycket sötare än vanliga bananer!


Denna växt känner ni väl igen? Kan någon gissa vad det är? Skriv en kommentar vad du tror att det är sp skriver jag svaret i ett kommande inlägg!


Här kom en till bild från lavabassängerna. Hade det varit vågfritt så hade man gärna viljat simma/bada där.


Och som sagt var så var det ganska läskigt att åka upp i Los Gigantes bergen. Ser inte så farligt ut här kanske men som sagt var, live så blev man ganska svettig när man bromsade, svängde eller mötte en bilist, i huvud taget faktiskt, bara det att kolla ner! :O Men det var helt klart värt det.


En livvakt vid havet, gul flagg var det nästan varje dag och i de vågorna skulle det vara omöjligt att snorkla i tyvär.




Min älskade restaurang Chill out! Världens bästa restaurang! Dit kommer jag fler gånger ;)
*Host* Vi hade ätit på ett annat ställe en kväll som föresten var "jätte"dåligt och sen ville jag ha Chill Out's efterrätt som var så himla god så vi gick till Chill out och inkastaren där talar flytande svenska så jag frågade om man kunde få ta med sig efterrätten till hotellet (en chokladtårtsbit) så han sa att jag kunde gå och prata med den långe killen där inne (ägaren) men sen sa han "eller vänta 5 sek. så förklarar jag" så då gick vi och han förklara på spanska och det gick jätte bra och så gick ägaren o fixade det sen så kom jag ut med ett litet foliepaket i handen. Mmmmh den chokladtårtan....





Men att äta var inte det enda jag gjorde under resan. Vattenpolo spelade vi ju också. En dag spelade jag o sis med några barn men det var inte så särskillt kul alls, det var riktigt tråkigt nästan. Men en annan dag var det några vuxna som ville va med. Och då blev det blodigt allvar bokstavligen talat. Jag trodde inte jag skulle komma levande därifrån (skämt), haha.

mhm, thats it, nu blir det inge mer.

Hoppas ni har gillat inlägget/en.

GOTT NYTT PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Madicken

MYSIGA BILDER :D

Nej vila typ :O

2010-01-01 @ 14:04:02
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: anna

haha så roligt. jag jobbade 2 år på chillour restaurangen. var säkert där när du käka.. haha tyckte de va lite kul. kram på dig!

2011-02-17 @ 20:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0