Arlanda

Befinner mig just nu på Arlanda vi åker härifrån vid 21:40 så det är långt kvar. Kommer sakna stockholm, har haft SKITKUL! Hoppas vi kan återvända snart.
Bilder kommer imon men ni kan få veta lite vad jag har gjort här i sthlm tedan nu.

Fredag:
Vi kom till sthlm i fredags vid 21:00 tiden. Sedan checkade vi in på Scandic Anglais (uttalas ang-glä). Det var nån slags singelkväll där så det var fullt med folk och väldigt högt ljud från både folk och musik. Vi åt kvällsmat kl: 22:00-23:00 (Ca.) på hotellet och det var mycket gått. Jag åt en entrecôte med rödvinssky och en väldigt god sallad vid sidan om. Efter det gick vi till våra rum, jag och sis bodde på tredje våningen (av åtta) och det var en "fin" utsikt mot stureplan. Det var ganska kul att sitta och titta ut mot allt folk som gick omkring på gatan nedanför. Vi bodde bara ca. 100 meter ifrån svampen.

Lördag:
På lördagen kom restan av sällskapet och jag och sis fick byta rum till en våning ned, alltså andra våningen. Utsikten byttes mot en trist innergård med en stor snöhög men vi fick en ny gäst i rummet - farmor. Hela sällskapet var utspritt på alla möjliga våningar, 1:a, 2:a 3:e, 4:e och 8:de. Vi var alltså ett stort sällskap och vi firade 2 personer.
På lördag morgon åt vi en god hotellfrukost sedan gav vi oss ut på stan. Jag köpte ett par snygga skor på deichman. Vi gick naturligtvis till NK.
På kvällen var det dags för syftet med själva sthlmsresan (förutom att fira 2 personer). Vi gick till China teatern ca. kl. 14:45 och kl. 15:00 började teatern - Hairspray. Den var väldigt bra och vi satt i en vacker stor sal långt upp, det är första gången jag gick på en "riktig" teater (har bara gått på små skolteatrar förut) och det var faktiskt väldigt kul och kan tänka mig att göra om det!
Efter teatern gick vi till Café Milano för att äta kvällsmat men vi kom lite för tidigt (vi hade bokat bord kl: 19 men var där vid 18) så då gick vi ner till plattan (sergelstorg) och stod o snackade lite. Sen fick vi för oss att leka följa john *host* det var en upplevelse det också, att leka följa john på plattan med sisådär 12 vuxna är inget man gör varje dag. Vi vinkade bl.a. på en korvgubbe m.m. korvgubben blev iaf väldigt glad!
Nåväl, klockan började närma sig 19 så då gick vi tillbaka till Café Milano och åt, jag åt vitlöksbröd till förrätt, Pasta A la franco till huvudrätt och till efterrätt åt jag en chokladkaka.

Söndag:
Vi vaknade och åt hotellfrukost och sa hejdå till några i sällskapet sedan gick vi till stan igen och shoppade. Vi gick till plattan igen och även NK. Sen gick jag och **** och kollade lite snabbt på sthlms slott och vi gick även förbi Café Opera. Vid lunchtid gick vi till FRiDAY'S och åt lunch, där åt jag nått som hette Chicken fingers med honung och senapssås och det var mycket gott, till efteråt drack jag en chokladmilkshake. Vi gick även ner till sergelstorg in på butiken STOCKHOLME och där köpte jag bl.a. en huvudmassage. Sen gick vi till centralstationen och tog Arlanda Express till Arlanda flygplats (alltså hit jag är nu) ska vara här tills 21:40 så det är ett bra tag tills dess, underhåll mig!

Ja det var väl typ allt det. Som sagt var imon lägger jag upp bilder o sånt!

Byebye!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0